Koranverbranding

Ds. H.H. Klomp / Geen reacties

Vraag

Wat zijn de bijbelse argumenten tegen koranverbranding? Onchristelijke mensen kunnen immers naar je mening vragen.

Antwoord

Beste vragensteller,

Er zijn geen principiele argumenten tegen Koranverbranding. Wel ethische. Uit respect voor andermans overtuiging ga je het heilige boek van de moslim niet verbranden als daad van haat. Hoezeer je het ook oneens bent met de islamitische godsdienst, en met de inhoud van de koran.

Het is voor ons geen heilig boek, want deels overgeschreven uit het OT en verder bijverzonnen. Als een moslim tot bekering (tot het christelijk geloof) komt, dan zou hij zelf zijn onheilige boek (en eventueel andere geschriften) kunnen verbranden. Zoals de zonen van Sceva doen met hun toverboeken, als zij tot bekering komen. Zie Handelingen 19:19, 20. Wie de zuivere openbaring van Gods Woord liefkrijgt, kan niet meer leven bij afgodendienst.

De actie van die Amerikaanse dominee is niet doorgegaan, maar was erg onverstandig. Laat in je levenswandel en geloofsgetuigenis maar zien hoe waard God het is om in Jezus Christus gekend, geliefd en geloofd te worden. Laat Gods kind een leesbare brief van de Heere mogen zijn (2 Kor. 3:2,3). Daarin lezen moslims en anderen de boodschap van de barmhartige God! Dat vind je nergens in de Koran.

Groet en zegen,
Ds. H. H. Klomp

Lees meer artikelen over:

islam