Geen reactie meer van vriendin

J.M. Strijbis / 1 reactie

Vraag

Beste vraagbeantwoorder. Ik heb een hele goede vriendin waar ik veel mee kan delen. Wij hebben de laatste tijd hele close dingen samen gedeeld, over het geloof, over relaties, enzovoorts. Nu reageert ze helemaal niet meer ergens op en daar ben ik heel erg depressief van geworden. Ik weet nu niet of alles nog veilig is bij haar. Ik heb haar gemaild en smsjes gestuurd, maar niets helpt. Ik weet geen raad meer met mijn nare gevoelens. We hadden gewoon een intens goede band en ineens krijg ik al weken geen reactie meer. Een heel wanhopig iemand.

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik begrijp dat je met de handen in het haar zit. Dat is een naar gevoel. Vooral omdat je heel onzeker bent over de 'toekomst'. Kennelijk is er iets gebeurd wat zij niet op prijs stelt of heeft ze het contact uiteindelijk toch niet als prettig ervaren. Ook kan het zo zijn dat ze zich te veel verplicht gevoeld heeft, of dat jij je mogelijk (misschien heel onbewust) te veel opgedrongen hebt. Ik weet je situatie verder niet, maar als je in de buurt woont, zou ik proberen haar te spreken te krijgen. Als dat lastig is, zou ik haar opbellen. Lukt dat ook niet, dan zou ik een mail sturen, waarin je aangeeft dat je hier onzeker van wordt.

Ook zou ik in ieder geval zoiets als het volgende laten weten: "Ik weet niet of het klopt, maar op verschillende pogingen van mijn kant, heb ik geen reactie gekregen. Zelf dacht ik dat we een goed contact hadden. Tenminste, dat voelde bij mij zo en ik heb de contacten die wij hadden heel erg gewaardeerd. Uit het feit dat ik geen reactie meer van je krijg, maak ik op dat je geen contact meer wilt. Klopt dat? Mocht dat zo zijn, dan wil ik je best begrijpen, maar laat me alsjeblieft even weten of dit zo is. Als dit zo is, vind ik dat heel moeilijk, maar dan wil ik je begrijpen en je beslissing respecteren."

Natuurlijk kun je iets anders schrijven, maar hiermee neem je haar wel serieus en laat je de beslissing bij haar liggen. Ik denk dat ze dan wel een reactie geeft en ik adviseer je om dan ook met die reactie genoegen te nemen.

Heel veel sterkte en ga hier in wijsheid mee om. Buig je knieën en vouw je handen. De beste Raadgever wil ook hier om gebeden zijn. Radeloosheid is een slechte raadgever.

Met vriendelijke groeten,
J. M. Strijbis

Tags in dit artikel:

relaties
1 reactie
zonneschijn
IK zou zeggen, bel haar eerlijk op. en bespreek je gevoelens!!! dan kan ze daar eerlijk op antwoorden. want het lijkt mij wel eerlijker om de ander te laten weten waarom je niet reageert. zwijgen is niet netjes en niet eerlijk. sterkte.