Jeuk

drs. N. Wolswinkel / 3 reacties

Vraag

Ik, vrouw, heb vaak last van jeuk in mijn anus. Ik weet niet wat het is. Vroeger had ik wormpjes, maar zo voelt dit niet aan. Het lijkt erop dat ik 's avonds meer last van de jeuk heb, maar dit weet ik niet zeker. Ik was mij goed. Wat zou dit kunnen zijn en wat is er tegen te doen?

Antwoord

Wormpjes zijn een bekende oorzaak, vooral van nachtelijke jeuk. Wanneer dat is uitgesloten: het kan eczeem zijn, of een schimmelinfectie, soms gewoon jeuk zonder oorzaak, waarvoor symptoombestrijding het enige is. In al die gevallen: laat een arts kijken. Het is niet leuk met de billen bloot te moeten, soms wel effectief.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch
3 reacties
zonneschijn
T is vervelend, net als de dokter zegt. maar hij ziet niet anders.
echt 1x gaan, je krijgt een goede creme, dun laagje aan brengen naar gelang je t hebt en hoe lang, en je bent van alles af. t lijkt mij ook een schimmel infectie.
javisje
Zeep kan ook irriteren
Wiepie
Een schimmelinfectie is volgens mij het meest waarschijnlijk. Wellicht een tip: Bioclin anti gel. Kun je gewoon kopen bij de wat grotere drogisterijen. Als het dan nog niet overgaat is een bezoekje bij de huisarts wel aan te raden