Terugtrekkend tandvlees

drs. G.H. Hoek / 1 reactie

Vraag

Wat kan er gedaan worden aan terugtrekkend tandvlees? Ik heb het aan de tandarts gevraagd, maar die zei dat er niets aan te doen. Ik moet het alleen goed blijven schoonmaken, zodat het niet erger wordt. Ik vraag me heel sterk af of dat zo is. Is er niet een mogelijkheid dat er een laagje op het tandvlees aangebracht kan worden?

Antwoord

Meestal is er de mogelijkheid van cosmetische tandvleeschirurgie. Dit is niet succes verzekerd maar geeft redelijk vaak mooie resultaten. Over het algemeen worden deze behandelingen het best uitgevoerd door een tandarts-parodontoloog. Vraag je tandarts om een verwijzing.

Met vriendelijke groet,
Drs. G. H. Hoek

Tags in dit artikel:

medischtandarts
1 reactie
maria
Je kunt ervoor zorgen dat het in ieder geval niet erger wordt. Zelf ga ik twee keer per jaar naar de mondhygieniste. Zij maakt alles grondig schoon. Elke dag flossen of tandenstoken is heel belangrijk. Op die manier masseer je het tandvlees. En electrisch of met een zachte tandenborstel poetsen. Beslist niet schrobben.

Sterkte ermee!