Vraag over mijn ogen

drs. N. Wolswinkel / 23 reacties

Vraag

Ik heb een vraag over mijn ogen. Sinds twee jaar geleden zie ik allemaal vlekjes ('draadjes') die door mijn gezichtsveld zweven. Deze zeer irritante vlekjes zie ik altijd; als ik naar links kijk, naar rechts, naar boven en naar beneden. Hierdoor kan ik me niet goed concentreren op de dagelijkse dingen die ik moet doen. Ik was onder behandeling van de oogarts, omdat de opticien mijn ogen niet 100 procent goed kreeg en omdat mijn moeder een aandoening aan haar gele vlek heeft. Uiteraard heb ik deze vraag ook aan de oogarts voorgelegd, maar hij zei alleen dat dat de krenten in de pap zijn. Hier had ik dus duidelijk niets aan. Misschien weet u wat het is en wat er aan gedaan kan worden? Alvast bedankt.

Antwoord

Vraag de oogarts wat hij precies heeft vastgesteld, hoe dit wordt genoemd en wat de behandeling en prognose is. Zo krijg je duidelijkheid en kun je meer zekerheid krijgen.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch
23 reacties
Cloudsadmirer
Als ik dit lees ben ik erg blij met goede ogen, hopelijk blijft dat. Sterkte met al die flitsen en andere fratsen.
1a2b3c
Zegt verder niets over de kwaliteit van je ogen hoor Rinske.
Als het geflits over is en de kleurtjes weer op de loop dan zijn de ogen weer als voorheen. Maar idd, wees maar blij dat je er geen last van hebt.
sunny
Schitteringen kunnen ook komen /of erger door worden het eten van bepaalde voedingsmiddelen.
Ik kreeg het van het drinken van sterrenmunt-thee.
Met het drinken daarvan gestopt en niet weer gehad.