Bmr-vaccinatie

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Is een bmr-vaccinatie voor kinderen van veertien maanden, die drie maanden te vroeg zijn geboren (gecorrigeerd nog maar elf maanden) wel veilig?

Antwoord

Beste vragensteller,

Wat betreft de veiligheid maakt het tijdstip (11 of 14 maanden) niet veel uit. Als je de rest van het vaccinatieschema volgt is het mijns inziens niet nodig om deze BMR-vaccinatie uit te stellen. Het is overigens ook niet erg om tot een later tijdstip te wachten. Uiteraard moet je dan wel voorzichtiger zijn in het contact met mensen die een van deze ziektes doormaken.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

medischvaccinatie
1 reactie
J.A
@ vraagstelser: Wij hebben bij onze kinderen de inentingen uitgesteld,
zijn pas bij een half jaar begonnen met de eerste, dit mag gewoon, en wordt ook nog vergoed, doe je het later dan moet je zelf gaan betalen,
ik zou dus later beginnen zodat je die bmr ook later geeft...

Onze ervaring is dat het beter is voor onze kinderen, de oudste heeft ze volgens schema gehad en zij was meer ziek, vatbaarder voor verkoudheden e.d en bij de andere kinderen zien we dat zij minder vatbaar ervoor zijn, en bijna geen last hebben van de prikken.