Knobbeltje op borst

A. Kwakernaak / 2 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 20 jaar en loop al een behoorlijk tijdje met iets waar ik niet mee naar de huisarts durf te gaan. Sinds 1,5 jaar heb ik op mijn rechterborst (op het tepelhof) een klein bultje/knobbeltje van ongeveer een halve centimeter. Ik heb hier geen last van. De ene dag lijkt het knobbeltje weg te zijn, de andere dag is het er weer. Moet ik hier toch mee naar de huisarts, of is dit iets onschuldigs? Bedankt alvast.

Antwoord

Het meest waarschijnlijk is het een uitmonding van een kliertje. Op de tepelhof komen allerlei kleine kliertjes uit. Deze kunnen soms iets opgezet zijn, meestal door hormonale invloed of bij koude. Helemaal zeker kan ik het niet zeggen, omdat ik het niet gezien heb. Waarschijnlijk is het iets dat niet afwijkend is, maar bij twijfel zou ik toch eens bij de huisarts langs gaan.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

borst(en)medisch
2 reacties
pannenkoek
Zeker als je het al anderhalf jaar hebt is het iets om niet mee te blijven lopen.
Zoiets kan inwendig groeien.
Ik had een aantal keer een snellere hartslag, heb gelijk de huisarts gebeld, Beter voor niets naar de huisarts als te laat.
Alphonsus
Een bezoek aan de huisarts:Baat het niet dan schaadt het ook niet.
En ik durf niet is meestal een uitspraak die door kinderen wordt gebruikt.
Wanneer je verstand zegt Ja, ga naar de arts: dus ga je!!