Trillen tijdens slaap

drs. P. C. Hildering / 4 reacties

Vraag

Volgens mijn vrouw lig ik wel eens te trillen tijdens mijn slaap. Omdat ik rustig adem en gewoon slaap, denkt ze dat mijn benen de oorzaak zijn. Ik ben verder kerngezond en tril overdag niet. Is hier wat over te zeggen?

Antwoord

Het zou kunnen zijn dat het een aparte vorm is van het rusteloze benen syndroom. Als je er geen last van hebt, dan zou ik er niets aan doen. Is het wel lastig (b.v. omdat je vrouw er wakker van wordt) dan zou ik het eens met je huisarts bespreken.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medischslapen
4 reacties
Annet76
"het rusteloze benen syndroom"....Het zal je toch overkomen

weer wat geleerd vandaag;)
Catherine
De arts gebruikt het Nederlands, oorspronkelijk heet het restless legs. Mijn man heeft het ook af en toe, het hele bed staat dan te schudden. Ik word er wakker van, hij zelf niet !
floddertje
Precies! Als het kan, blijf dan zonder medicijnen!
Ik heb het jaren lang zonder medicijnen kunnen volhouden, totdat ik erge pijn in mijn benen kreeg. Een doffe niet te omschrijven pijn van binnen. Toen kon ik niet meer zonder medicijnen. Sinds ik medicijnen hiervoor krijg, zijn deze symptonen bij mij over.
san198
Mijn moeder heeft ook rusteloze benen, zij gebruikt een spuitbus van dokter ....? Ik weet zo snel de naam even niet:$ Het helpt echt!