Pijn in de rug

drs. N. Wolswinkel / 2 reacties

Vraag

Ik heb een medische vraag, waarvan ik hoop dat die op korte termijn beantwoord kan worden. Ik heb al enige maanden pijn in mijn rug. Het is een soort 'band-gevoel', ter hoogte van de onderkant van mijn schouderbladen. Ik voel het ook van voren, een soort uitstraling, lijkt het wel. Ik heb het idee dat het spieren zijn. Mijn collega zegt dat het hoge spit kan zijn en iemand anders zegt dat het ook een pleuraprikkeling kan zijn, die na een longontsteking voorkomt. In januari had ik een longontsteking. Volgens mij is de pijn daarna begonnen, maar ik weet het niet zeker. Als ik 's morgens wakker word, is de pijn het hevigst. Dan kan ik me soms amper omdraaien, of overeind komen. De pijn is dan bijna helemaal rondom. Ik kan dan wel huilen van de pijn. In de loop van de dag zakt het meestal weer iets, maar het blijft wel aanwezig. Kan het inderdaad spit zijn? Straalt dit ook uit naar voren? Ik heb niet het idee dat het iets met mijn hart te maken heeft. Wat kan het zijn?

Antwoord

Al lezend lijkt het er op dat er sprake is van pijnlijke spieren van de ribbenkast. Maar of dat zo is vereist nader onderzoek. Het doet niet echt denken aan pleuraprikkeling. Mocht je nog niet bij de dokter geweest zijn: wanneer je zoveel klachten hebt lijkt me dat een verstandige actie.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch
2 reacties
Catherine
Je zou eens kunnen proberen of paracetamol misschien iets helpt. Zo ja, dan zouden het spieren KUNNEN zijn, zo nee, dan lijkt het mij idd zinvol je longen nogmaals te laten onderzoeken. En spit zit volgens mij alleen in je onderrug. En schiet er plots in.
Cloudsadmirer
Als bovenstaande adviezen niet zouden helpen en het niet je longen of spieren zijn dan zou ik je van harte een chiropractor aanbevelen.