Borstverkleining

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe moet ik als gelovige tegen borstverkleining aankijken? Zijn er gevolgen bekend op de lange termijn, bij eventuele zwangerschap of pijn na jaren?

Antwoord

Zware borsten kunnen veel lichamelijke klachten geven zoals overbelasting van de schouder- en nekspieren. Ook zie je wel een verhoogde slijtage van de nekwervels. In zo'n situatie is een operatieve ingreep geïndiceerd. Als de operatie goed plaatsvindt, hoeft dat geen negatieve gevolgen te hebben voor zwangerschap en pijn na jaren. Wel is borstvoeding niet altijd mogelijk. Het is belangrijk om dat goed door te spreken met de behandelend specialist.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

borst(en)medisch