Gebruikt

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb verkering gehad met een jongen vorig jaar en dat is in januari uitgegaan, maar we bleven gewoon als vrienden met elkaar omgaan. In onze verkeringstijd is er niks tussen ons gebeurd, maar na de verkering is hij een paar keer naar mij toe gekomen en hebben we een film zitten kijken op mijn bed. Toen hebben we elkaar oraal bevredigd. Later heeft ie dat bij nog een paar meiden gedaan. Ben ik gebruikt?

Antwoord

Het is moeilijk te zeggen of je nu wel of niet gebruikt bent. We spreken vooral van "gebruikt zijn" als iets tegen de zin van de ander gebeurt. Dus als hij jou gepakt heeft terwijl je dat niet wilde, dan is er sprake van gebruikt zijn. Maar als het onder een film gebeurt en je bent er allebei bij en je laat het als meisje min of meer gebeuren zonder er iets van te zeggen in woord of gebaar, dan vind ik niet dat een meisje gebruikt word. Van een film waar seks in voorkomt, raken mensen vaak sterk opgewonden, de jongen meestal nog meer dan het meisje en dan heeft het heel vaak seksuele activiteiten naar elkaar toe tot gevolg.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk