Nagels

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Mijn nagels (bijna allemaal) laten los van de huid onder mijn nagel. Dit gebeurt vanaf de bovenkant van mijn vingers. Als je er op duwt gaat m'n nagel een stukje naar boven. Dit is niet echt gevoelig. Verder verkleuren mijn nagels ook. Ik rook niet en heb dat ook nooit gedaan. Ik heb zelf geen idee wat het is en wat er aan de doen is en of het ernstig is of niet. Hopelijk heeft u een antwoord op deze vraag.

Antwoord

Het lijkt erop dat er sprake is van een schimmelinfectie van de nagels. Met name de verkleuring lijkt hierop te wijzen.

Indien dit inderdaad zo is, is er een mogelijkheid om dit medicamenteus te behandelen. Je moet dan wel drie maanden lang tabletten slikken en tussentijds ook nog leverfuncties laten bepalen. Dit laatste omdat deze kuur problemen kan geven van de leverfuncties. Daarom is het van belang dat de diagnose goed gesteld wordt. Maak dus een afspraak bij de huisarts.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch