Afvallen zonder jojo-effect

drs. P. C. Hildering / 4 reacties

Vraag

Ik ben niet heel dik ofzo, maar de laatste tijd ben ik wel veel aangekomen, waarschijnlijk door veel snoepen. Misschien ook door medicijnen. Ik lees allerlei middelen die je schijnbaar helpen om af te vallen, maar de vraag is of het echt werkt. Kunt u verschillende middelen op schrijven die echt helpen om af te vallen zonder jojo-effect? Alleen mijn buik is te dik, alleen dat wil ik eraf krijgen.

Antwoord

Er zijn inderdaad veel middelen die claimen je te kunnen helpen met  afvallen. De meeste werken echter niet en kosten je alleen maar geld. Hulpmiddelen die wel werken(Modifast en zo) werken daarnaast bij uitstek het jojo-effect in de hand wanneer het niet wordt gecombineerd met een verandering in levensstijl. Wil je echt verantwoord afvallen dan is aanpassen van je eet- en/of snoepgewoontes met daarnaast meer bewegen (= verbranden) het enige zinvolle.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

dieet
4 reacties
Cloudsadmirer
'sonjabakkeren' is inmiddels een erkent begrip en dat is niet voor niks. Ontzettend veel mensen hebben hier baat bij. Een goede bekende van mij is ook 30 kilo afgevallen in 1 jaar door te sonjabakkeren.

En het is heel simpel: je doet niks anders dan jezelf een gezond eetpatroon aanwennen.

Zo'n boek is dus handig als je niet goed weet hoe en wat een 'gezond eetpatroon' inhoud.

Heel veel succes en doorzettingsvermogen toegewenst!
dijna61
Ook met "Sonja Bakker" ontkom je uiteindelijk niet aan het jojo-effect.
Je moet zorgen dat je je metabolisme hoog houdt, dat is het belangrijkste bij afvallen. Als je voortdurend minder calorieen binnenkrijgt per dag, dan gaat je lichaam over op spaarstand en wordt de verbranding dus minder. Dus wordt het steeds moeilijker om af te vallen.
Soms is afvallen niet een kwestie van minder eten, maar van meer eten, maar dan wel anders dan je waarschijnlijk gewend was.
En naar mate de jaren tellen wordt je metabolisme ook lager.
Het is zo eenvoudig niet.
Ik wens je veel succes en vooral discipline!
zandkasteel
Probeer het eens in clubverband, bijvoorbeeld bij EGA Nederland. Daar leer je gezond eten, volgens de normen van het voedingsburo en krijg je genoeg binnen. Juist door veel vezels,groentes en fruit, neemt je verbranding toe en dat is belangrijk. Ook op een natuurlijke manier je suikerspiegel gelijk houden, zodat je piek en daalmomenten probeert te voorkomen (snoepbehoefte). In clubverband kan je dan ook beter je streefgewicht vasthouden.
Leendert
Een beetje bewegen kan ook geen kwaad.
Ga lekker op een sport.