Krakend geluid

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Heb een aantal maanden een krakend geluid in hoofd/nek als ik mijn hoofd naar rechts draai. Loop ook bij fysiotherapie maar dat helpt nagenoeg niets. Ook heb ik er geen pijn aan en voel ik verder niets. Wat kan dat zijn en kan het kwaad?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Bij het draaien van de nek spelen diverse systemen een rol. Onder andere zijn dat botten/gewrichten, spieren en banden. Deze kunnen dan ook een krakend gevoel/geluid geven. Aangezien je het alleen bij naar rechts draaien hebt en er geen sprake is van pijn of andere klachten, lijkt mij het eerder een probleem van de aanhechting van spieren of banden. Dit kan in principe geen kwaad.

Voor een meer gedegen antwoord zou ik meer informatie moeten hebben en lichamelijk onderzoek moeten doen (iets voor jouw huisarts dus). Is er iets aan de nekklachten vooraf gegaan, bijvoorbeeld een ongeluk? Is er sprake van bewegingsbeperking? Zit het oppervlakkig of diep? In welke mate heb je er last van? Ben je voor deze klacht naar de fysiotherapeut gegaan en wat voor een ideeën heeft de fysiotherapeut?

Ik hoop dat je wat met mijn antwoord kunt.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

medisch
1 reactie
Hanna
Ikzelf heb hier ook last van, maar het doet wel pijn.
Ga ervoor naar de osteopaat en dat helpt wel wat...
Bij mij komt het omdat ik een overbite heb,
en je kaken zitten aan je bekken verbonden,
dus alles wat tussen je kaken en bekken zit staat verkeerd
gespannen...

Misschien ook eens een bezoekje aan de osteopaat?
Vaak is het 'zo opgelost'!

Succes!