Vaak moe

drs. P. C. Hildering / 5 reacties

Vraag

Ik ben vaak moe als ik uit mijn bed kom. Vaak ga ik wel te laat naar mijn bed, want ik vind het heel moeilijk om op tijd te gaan. Toch weet ik niet of dit de oorzaak is van mijn moeheid. Het belemmert me wel bij allerlei dingen. Wat is hieraan te doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het meest eenvoudige is om een tijdje op tijd naar bed te gaan of in  ieder geval dan toch langer te slapen. Mocht dat geen effect hebben, dan zijn er zoveel andere mogelijke oorzaken te bedenken, dat het enig zinnige advies mijnerzijds is om eens met je huisarts te gaan praten.

Drs. P. C. Hildering

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.

Tags in dit artikel:

medisch
5 reacties
Alphonsus
Laat je ook eens testen of je geen slaapapneu hebt. Dit zijn onregelmatige ademhalingen gedurende de slaap die er voor zorgen dat je niet echt langdurig slaapt, maar dat je telkens weer even wakker wordt (dat merk je dan zelf niet) als gevolg van zuurstoftekort.
In de ochtend wordt je dan moe wakker.
Rianne1357
Hoi, ik ken het probleem. moet ik er wel bij zeggen dat ik al 32 jaar diabetes heb, 4 x daags insuline spuit, en alles werkt op de suikers bij mij. alles. hormonen ect. vandaar een wisseling, veel wisselingen betekend ook moe, slopend moe soms dan minder dan weer meer. dan zie je overal tegenop. ben wel een doordouwer dus doe alles. maar soms een winterslaap heb ik echt behoefte aan. kan ook altyd slapen. maar nu het volgende dit moest even vooraf. want geen geval is gelijk he. ik ben een avondmens, ga altyd te laat! probeer ik eens 2 dagen echt op tyd te gaan is inplaats van 12 u, om 10 uur. dan voel ik mij wel fitter. wel moe, maar niet slopend moe. maar net als jij op 1 of andere manier lukt het niet lang. snik. ik gebruik melatonine om lekker te slapen. dat werkt vind ik. ik slaap vast. probeer eens te zorgen voor meer slaap zo,n 9 u per nacht. en vitamine gebruik. nogmaals ik blijf ook moe. misschien weten ze hier een oplossing??? laten we het hopen. maar 1 ding weten we, we zullen meer op tyd naar bed moeten. dus laten ze dat niet zeggen, dan gaan we huilen. groetjes en sterkte ook hoor.
filia
Ik zou zelf beginnen met 3 weken lang noteren hoe laat je naar bed gaat, of je meteen inslaapt, hoe laat je opstaat, hoeveel uur je dus slaapt en hoe je je die dag voelt. Anders stuurt de huisarts je vermoedelijk onverrichter zake weer naar huis met de boodschap dat je eerst maar eens een paar weken moet proberen vroeger naar bed te gaan...
Hanna
Als je veel suikers binnenkrijgt, zoals veel snoepen, sappen en frisdrank,
dan kan je ook moe zijn!
Probeer eens op je voeding te letten, en ja, wat vroeger naar bed te gaan!
Hopelijk helpt dat!!
naam
Een maand lang gezond en regelmatig leven, op tijd naar bed gaan en zorgen voor ontspanning/ leuke dingen en ik geef je 95% kans dat het probleem opgelost is! En anders; zeker naar de dokter gaan!