Lichamelijk contact vies

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb zojuist uw antwoorden gelezen op de vragen die mij interesseerden. Veel vragen gingen over hoe ver je al dan niet mag gaan. Maar ik zie het helemaal niet zitten om lichamelijk contact te hebben. Als ik eerlijk ben, ben ik er ook vreselijk bang voor en vind ik het vies. Ik weet wel dat het niet zo is, maar zo zie ik het. Ik voel me soms zo schuldig dat ik niet Gods gedachten hierover aanneem, maar in m'n eigen gedachten blijf hangen. Wat doe ik fout? Ik ben nooit echt verliefd geweest of verkering gehad, maar het lichamelijk contact is echt iets waar ik tegen op zie en waardoor ik relaties wellicht ontloop. Heb je net iemand gevonden waar je het meer dan goed mee kan vinden en dan komt het zoenen en wat al niet meer om de hoek. Ik voel me nu heel kinderachtig, maar zo voel ik het (ik ben 18). Ik ben mede hierdoor ontzettend aan mezelf gaan twijfelen. Ook denk ik welke jongen wil nu zo'n preutse muts die niks wil, zeker als hij al wel dingen wil? Wat vind u hiervan? Is dit erg of niet? Er zijn gewoon zo ontzettend veel dingen waar ik moeite mee heb wat betreft relaties. Ik wil graag een maatje en dolgraag kinderen als ik later getrouwd ben (hopelijk) maar de weg daar naartoe is zo lang en ik weet ook wel dat kinderen niet vanzelf komen. Is dit normaal en wat vindt u van dit alles?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je schrijft dat je nog nooit verliefd bent geweest (de een wordt ook eerder en sneller verliefd dan de ander), misschien heeft dat er wel mee te maken. Wanneer je echt verliefd bent, dan verlang je er heel erg naar om bij die ander te zijn, je wordt als het ware als door een magneet naar die ander toegetrokken.

In het begin van een verkering voel je vaak nog een grote lichamelijk afstand naar elkaar toe, maar naarmate je elkaar langer kent, groei je hierin steeds meer naar elkaar toe.

Je schrijft dat wanneer je net iemand hebt gevonden, dat dan al gauw dat zoenen om de hoek komt kijken. Maar als jongelui elkaar zo ontmoeten, op een verjaardag bijvoorbeeld, geven ze elkaar toch ook vaak een zoen. Vind je dat ook vervelend?

Je schrijft dat je ontzettend veel dingen moeilijk vindt wat betreft verkering. Wat allemaal dan? Ik zit nu te twijfelen of het komt omdat je nog nooit echt verliefd bent geweest of omdat je toch weerstand voelt tegen het al te nabije van een verkering. Denk daar zelf nog eens over door, praat er eens over met iemand die je echt kunt vertrouwen en als je er niet uitkomt is het misschien goed omdat toch  eens met een deskundige door te spreken.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

libido