Sterk levende kinderwens

drs. N. Wolswinkel / 3 reacties

Vraag

Deze vraag is bestemd voor een arts. Mijn man en ik hebben een sterk levende kinderwens. Tot ons groot verdriet en teleurstelling ben ik nog steeds niet zwanger. Iedere maand heb ik last van een terugkerende schimmelinfectie. Onze huisarts heeft mij hier vorig jaar een kuur voorgegeven (gyno-dactarin). Helaas kwam het toch weer terug en daarom heb ik opnieuw dezelfde kuur gekregen. De huisarts gaf mij geen zwaardere kuur, voor het geval dat er een zwangerschap zou ontstaan. Volgens onze huisarts kan deze schimmel het ontstaan van een zwangerschap niet belemmeren. Zelf heb ik hier enigszins mijn twijfels over. De pijn van de schimmelinfectie voel ik met name wanneer mijn man en ik gemeenschap hebben. Vaak begint vanaf dat moment de schimmelinfectie weer. Ik heb dan ook het gevoel dat de schimmel erg diep zit. Het lijkt ons dan ook erg sterk dat zaad kan overleven als er zulke schimmels woeden. Wij hopen dat u ons kunt helpen. Alvast bedankt!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Een vaginale schimmelinfectie kan heel lastig zijn en ook bij het vrijen klachten geven. Mij is niet bekend dat zo'n infectie invloed heeft op de vruchtbaarheid, nooit gelezen en nooit gemekrt dat gynaecologen bij onderzoeken naar onvruchtbaarheid daar aandacht aan geven.

Zo'n infectie kan hardnekkig zijn en bij sommige vrowuen zich vaak herhalen. Er is maar één remedie: goed behandelen, bv. met Gyno daktarin, en als dat niet helpt iets anders proberen, een andere vaginale behandeling of gewoon tabletten slikken. Dan moet de schimmel weg te krijgen zijn (overigens voorkomt zo'n behandeling niet een herhaling, ook blaasontstekignen kun je vaker krijgen). Tijdens zo'n tablettenkuur van tien dagen moet je even niet zwanger willen worden.

Conclusie: infectie behandelen, dat is plezierig tegen de klachten.Of het invloed op de vruchtbaarheid heeft is zeer de vraag.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

medisch
3 reacties
naam
Is je man ook wel behandeld?? Anders draagt je man het zo weer aan jou over.
Bij mij is de schimmelinfectie pas weggebleven nadat mijn man ook een kuur en een zalf heeft gekregen. (terwijl hij geen klachten had).

Verder hoop ik van harte dat jullie kinderwens in vervulling mag gaan!
Cloudsadmirer
"De pijn van de schimmelinfectie voel ik met name wanneer mijn man en ik gemeenschap hebben. Vaak begint vanaf dat moment de schimmelinfectie weer."
Vraagsteller: ik denk inderdaad zoals 'naam' al zegt dat je man het dan telkens weer aan jou overdraagd, het lijkt me nogal duidelijk eerlijk gezegd...

Vaak zit het ook in je darmen, het is belangrijk je darmflora te herstellen.
Kijk ook eventjes op eurolac.net en kijk dan bij 'gentiaanviolet', dat word meestal gebruikt bij spruw (zelf gebruikt en echt een wondermiddel!) maar kan ook bij andere schimmelinfecties gebruikt worden (geen ervaring mee). Daar staat precies hoe en wat.

ps: heb je ook al fluconazol gekregen van de huisarts? Werkt namelijk ook goed tegen schimmelinfecties.
adriano313
Ben geen huisarts, geen geneeskundige maar wel iemand die nuchter in het leven staat.
Schimmels hebben de overhand als weerstand en immuunsysteem aan de lage kant zijn. Mijdt daarom zo veel mogelijk producten die uit schimmels zijn opgebouwd (kaasproducten, champignons, paddelstoelen etc). Eet daarentegen veel (bulgaarse of boere)Yogert, citroenen (in eten of drinken) en maak gebruik van eucalyptusbaden (uitwendig). Zelf gebruik ik vooral spullen die gewoon puur natuur zijn. (geen potjes of kant en klare fabricaat). Schimmels komen voort uit de darmen en overleven daar. Gebruik daarom geen darmverstikkende of verergerende voeding. Je blijft je darmen hierdoor voeden.
Wel eens van een darmklysma gehoord? Klinkt een beetje minder maar misschien kan je er wat mee.
Let wel, tijdens je zoektocht, op alle alternatieve zweefachtigen, die op dit terrein behoorlijk actief zijn met spirituele oplossingen.
Er gaan ook theorieën de ronde dat schimmelgroei erger wordt als je veelal bloot staat aan straling van draadloze telefoons(huis als mobiel), zendmasten, radiogolven etc. Je gezonde lichaam zou er fysiologisch gezien verstoort van raken waardoor schimmels de overhand krijgen.
Of het waar is valt te betwisten maar je kunt het wel nagaan in je leefomgeving . Googel maar eens

Of schimmels de zwangerschap beïnvloed, zou ik niet weten.

Gezondheid en een baby toegewenst