Mexicaanse griep

drs. J. de Jongh-van Hoof / 11 reacties

Vraag

Vraag: Je hoort steeds meer over de Mexicaanse griep. Zo hoorde ik dat er in november de eerste inentingen plaats zullen vinden. Is het aan te raden om hieraan deel te nemen omdat in de media veel tegengestelde berichten zijn en daarbij dat de werkelijke uitslagen pas in december bekend zullen zijn. Ik vind het zelf namelijk erg moeilijk omdat ook mijn overtuiging steeds meer neigt naar het niet inenten maar als het levensbedreigend is wordt het wel een andere zaak.

Vraag: Aan een medicus n.a.v. de Mexicaanse griepvaccins. In de officiële vaccinbijsluiters vindt men bijwerkingen die niet onschuldig zijn maar die op de folders zijn weggelaten. Op de site van EMEA, de Europese instantie die de griepvaccins goedkeurde, vindt men het feit dat onze M-griepvaccins niet getest zijn i.t.t. de bewering van minister Klink. Er is met een min of meer gelijkend vaccin getest en dan ook nog op slechts 145 kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot 35 maanden en helemaal niet op zwangeren. Deze 145 kleine kindjes hadden trouwens in een hoog percentage last van bijwerkingen. Verder ontdekt men op internet dat de Poolse minister van gezondheid, een huisarts, de M-griepvaccins niet kocht omdat deze minister de veiligheid onvoldoende gegarandeerd vond en daarom niet een geheim koopcontract wilde tekenen waarin de fabrikant van alle aansprakelijkheid gevrijwaard wordt. Dit gebeurde wel in andere landen. In Frankrijk kwam het contract via een lek boven water. De Poolse minister vindt het gezondheidsrisico van het vaccin dus te groot. Door te googlen op thiomersal ontdekt men dat er toch ook de nodige wetenschappers zijn die deze toevoeging aan vaccins onveilig vinden vooral voor onrijpe hersenen van (ongeboren) kinderen. Thiomersal zit al jaren niet meer in vaccins omdat er sterke aanwijzingen zijn dat de toename van Autisme/ADHD ziektebeelden met thiomersal samenhangt. In Duitsland kocht de overheid voor de top van de regering en defensie 200.000 vaccins zonder de door sommigen verdachte toevoegingen squaleen en thiomersal. Het gewone volk krijgt de vaccins die waarschijnlijk minder veilig zijn. Bron.

Antwoord

Iedereen die vragen heeft over de Mexicaanse griep en het vaccin, verwijs ik graag naar de volgende sites:

www.rivm.nl

www.ggd.nl

nhg.artsennet.nl (patiëntenbrieven)

José de Jongh-van Hoof

Naschrift redactie:

Op dit moment worden er veel fabels rond de Mexicaanse griep en het daartegen inenten verspreid.
Zie ook:

http://www.gezondheidsnet.nl/de-mexicaanse-griep/nieuws/3709/klink-bezorgd-over-vaccinatie-fabels

Lees meer artikelen over:

medisch
11 reacties
Roozemond
Tip: lees het artikel van afgelopen zaterdag in het RD. Ds Schreurder schrijft daar open en eerlijk in hoe je er als christen mee om dient te gaan.
Het heeft mij persoonlijk veel gedaan.
Ik ben overal voor ingeënt, tot m'n 16e toe. Inmiddels is mijn mening veranderd.

Vroeger leefde men dagelijks met de dood.....
Tegenwoordig wil men daar niet eens meer aan denken .......

Moeten we dan God maar een stapje voor zijn door ons in te laten enten?

P.S. Ik laat verder IEDEREEN vrij in zijn/haar mening, voel je dus niet aangevallen of veroordeeld!
Roozemond
Zo heb ik het niet gelezen. Het ligt er maar aan hoe je het geschrevene opvat.
Roozemond
Sabra: het klinkt niet zo aardig van mij, excuus hiervoor. Ik had nl. veel aan het artikel, de ds is er duidelijk niet voor en ik ben blij dat ik eindelijk eens een goed beeld heb gekregen van wel of niet inenten, vandaar mijn reactie.
Race406
Ds. Schreuder heeft heel duidelijk gezegd dat hij er niet voor is, maar dat de mensen wel worden vrijgelaten in hun keuze. Wel of niet inenten heeft voor de ds. niets te maken met wel of geen geloof, of een zwak of sterk geloof.
Justin
Het is nogal een groot verschil om deze veredelde griepprik te halen of je in te laten enten voor serieuze ziekten als kinkhoest, polio, enz. Hier ben ik op latere leeftijd voor ingeent en daar heb ik ook geen spijt van. Ivm met mijn werk krijg ik ook elk jaar de uitnodiging om de griepprik te halen: nooit gedaan. Die prik vind ik dus wel een beetje onzin. Prima als je astma hebt of iets dergelijks, maar er zijn zoveel verschillende griepvirussen en de afloop is lang niet altijd dodelijk. Zo kunnen we ons overal wel voor laten inspuiten.

Maar, de mexicaanse griep hoeft niet onderschat te worden en zeker bij jonge kinderen en tieners kan deze griep doorslaan naar een dodelijke afloop. Daarom twijfel ik ditkeer ook zelf of ik met moet laten intenten ivm met jonge kinderen thuis en contact met jongeren in de buurt. Het vaccin vertrouw ik ook niet helemaal, er schijnen toch nog wel serieuze bijwerkingen te zijn bij jonge kinderen. Natuurlijk lees je hier niets over op officiele sites, anders neemt niemand die prik meer. Maar ik voel me wel verantwoordelijk als ik degene ben die die griep oversmet op een klein kind, wat daardoor bijvoorbeeld komt te overlijden. Twijfel alom dus, al is 1 ding wel duidelijk, dit is voor mij niet het 'gewone' inenten. De vaccins voor polio e.d. zie ik als een goed middel, wat we kunnen gebruiken, al blijven we afhankelijk van God. Maar dit vaccin is nog zo niet uitontwikkeld dat ik het meer als veredelde griepprik zie.
Annemarije92
Ik vond dat stuk in het RD te ver gaan!!! Ik ben overal voor ingeënt en neem van mij aan... mijn vader is een bekeerde man maar vertel mij niet dat hij niet op God vertrouwt als het om ziektes gaat en zo kwam dit bij mij wel over. Ik vond dus dat iedereen over een kam geschoren. Ben je ingeënt? Dan vertrouw je niet op God!

Lijkt me een HEEL gevaarlijke opmerking! Ik heb twee kleine zusjes waarvan 1 nog geen twee maanden. Ik zelf ben 17 en ik zit op een school waar Mexicaanse griep ook voorkomt en een meisje in mijn klas heeft het gehad. Ik neem in elk geval geen risico's. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat mijn zusje overlijdt door de Mexicaanse griep met de grote kans dat ik het aan haar overdraag.

Misschien moet daar ook rekening mee gehouden worden!!
Orchidee
Zelf ben ik vorige week ingeënt (omdat ik in de zorg werk) en zal mijn zoontje ook laten inenten volgende week...
Dit alles wel onder het gebed tot God.
Ik geloof namelijk dat God deze medicijnen/ inentingen wel gegeven heeft, maar zoals het bij alles is;
Dit kan alleen maar werken als Gods zegen er over ligt, anders kunnen we wel 100 prikken halen maar zal het nog niet werken als Gods zegen erover uitblijft.
davinci
De onderstaande link laat je de duistere kant zien van de mexicaanse-griep hype......

http://xandernieuws.punt.nl/?id=548364&r=1&tbl_archief=&

Belangrijk dat je hier toch iets van leest.
Alphonsus
Mijn keuze is: niet inenten vooral door de (nog) niet betrouwbare adjuvanten.
MvB
Is het stuk in de RD ook online terug te vinden? Ik ben geen lid van het RD maar ben op zich wel benieuwd wat ze hebben geschreven.
Cloudsadmirer
@MvB zou je even op refdag.nl moeten kijken.

Die hele mexicaanse griep is zwaar overdreven. Ik neem hem niet en mijn dochtertje van 5 maanden mag hem nog niet. Maar als ze wel mag krijgt ze hem ook niet omdat ik borstvoeding geef en dat beschermd i.i.g. beter als een inenting! Want als zij die griep krijgt besmet ze via borstvoeding mij en zo maakt mijn lichaam antistoffen die ik weer via borstvoeding aan haar geef!
Gods schepping is zo bijzonder...

Nederland weet de exacte bijwerkingen niet en voor het zelfde geld loopt je kind over 40 jaar raar....

Dan maar liever griepje...