Borstontsteking

A. Kwakernaak / 1 reactie

Vraag

Borstontsteking voor de bevalling? Vier weken voordat onze jongste geboren is had ik borstonststeking. Ik belde de huisarts: “Zeker weten mevrouw?” Nou, ik wist het wel zeker. Ik ben geweest en heb een kuur gehad (amoxiline). Vijf weken later wilde ik onze dochter voeden. Ik had de oudste (drie) immers ook zelf gevoed. Maar nu bleek dat ik helemaal geen voeding had. Kan dat door de kuur komen? De jongste is nu bijna zes, maar het kwam pas weer ter sprake en ik heb er eigenlijk nooit een echt antwoord op gehad.

Antwoord

Borstontsteking voor de bevalling kan zeker voorkomen, hoewel minder frequent dan na een bevalling. Ook heb ik wel eens iemand gezien die een ontsteking van een borstklier had zonder relatie met een bevalling en borstvoeding. Mij is niet bekend dat je na een antibioticakuur geen voeding meer zou hebben. Wel is bekend dat er na het starten van de anticonceptiepil de borstvoeding terug kan lopen.Dus een goede verklaring voor het feit dat er geen voeding was, kan ik niet geven.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

borst(en)medisch
1 reactie
Cloudsadmirer
Stel je vraag eens op www.borstvoeding.com of www.lll.nl of www.nvb.nl, daar zitten echte borstvoedingskenners!

Wellicht weten hun hoe en wat...

Groetjes van een blije al 5 maanden voedende moeder