Verbreken verloving

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een lange serieuze relatie gehad, die is uitgegaan. Mijn vriendin verbrak vlak voor de verloving onze relatie. Dat is paar jaar geleden. Nu heb ik drie maanden een nieuwe vriendin. Waardeer haar erg, toch voel ik niet dat hele blijde gevoel. Zou dit ook komen doordat ik de vorige keer zo verdoofd ben geweest door de zeer onverwachtte klap? Dat ik daardoor niet meer zo die echte diepe blijdschap kan of durf te voelen? Zou dit weer kunnen komen na verloop van tijd?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Natuurlijk kan een nieuwe liefde echte diepe blijdschap gaan geven! Gelukkig wel! Verdoofd was je, zeg je: nou, die verdoving met eerst uitwerken. Dat kost tijd, wellicht meer dan je wilt toegeven. Een zeer onverwachte klap kreeg je: dat vraagt herstel. Een flinke blessure schakelt iemand een poosje uit op het terrein waar hij die blessure opliep… en een tweede keer ‘geraakt’ worden door een harde klap wil niemand. Met andere woorden: dat je “op je hoede bent” is heel normaal. Je kijkt wel uit, toch? Maar dat betekent niet, dat er geen ‘genezing’ mogelijk is!

Je hebt inmiddels een nieuwe vriendin: geef jezelf én haar de kans! Neem de tijd om in te zien dat je verdrietig mag zijn om het mislopen van je vorige vriendschap.  Probeer je nieuwe relatie zo open mogelijk te beleven, met alle ups en downs die daar bij horen in de reeds geleerde levenslessen! Dan komt het wel goed met jou.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering