Voordeur en achterdeur

Ds. W. Pieters / 1 reactie

Vraag

Mag ik een vraag stellen aan ds. W. Pieters? Het gaat over de onmogelijkheid om met God verzoend te worden. Is het mogelijk dat een mens iets ontvangt zonder te weten dat wat hij ontvangen heeft onmogelijk is. Vervolgens jarenlang leert dat het onmogelijk is en dan later bepaald wordt dat de onmogelijkheid reeds op dat eerdere moment (jaren geleden) is weggenomen door de Heere? U kent mij niet en ik vraag niet of dit in deze concrete situatie zo is, maar misschien kunt u antwoorden of dit in het algemeen zo zou kunnen gaan. Als het in het algemeen bijbels gezien onmogelijk zou zijn, dan bedrieg ik mezelf. Als de Schrift zegt dat het zo niet kan gaan, dan heb ik duidelijkheid.

Antwoord

Om het met Kohlbrugge te zeggen: velen van Gods kinderen kijken bij de voordeur uit wanneer de gave van God eens komt, terwijl ze het door de achterdeur allang ontvangen hebben...

Ds. W. Pieters

Lees meer artikelen over:

geloofszekerheid
1 reactie
eduard1
Ik heb zelden een antwoord gelezen wat tegelijkertijd zo kort, kernachtig en treffend is. Complimenten!!