Borstvorming jongen

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Mijn zoon van 14 heeft een lichte vorm van borstvorming. Gaat dit vanzelf weer weg of moet hier een arts naar kijken?

Antwoord

Op de puberleeftijd is een lichte vorm van borstvorming bij jongens niet ongewoon. Het moet wel binnen de perken blijven. Buiten de puberleeftijd is het altijd goed om alert te zijn op andere oorzaken. Hier lijkt het geruststellend; bij twijfel de huisarts laten kijken.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch