Dikke opgezette buik

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Al enige tijd heb ik last van een dikke opgezette buik. Het lijkt soms net alsof ik vijf maanden zwanger ben. Ik slik gewoon de pil en ben ook gewoon ongesteld. Dus een zwangerschap lijkt mij uitgesloten. Een paar maanden geleden bij de huisarts en dieëtiste geweest, maar niks lijkt te helpen. Ook daar werd zwangerschap uitgesloten. Standaardreactie om veel vezels en fruit te eten en te bewegen helpt ook niet veel. Ik word er een beetje moedeloos van en voel me lopen met m’n buik, om zo maar te zeggen. Wat zou het kunnen zijn volgens u? Het voelt als een ontzettende druk van mijn darmen tegen mijn buikwand.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan het van hier niet beoordelen. Maar als de buik opvallend dik is, kleren niet meer passen, het eetpatroon in orde is, de buikspieren goed getraind zijn, dan is dat opvallend. Is er ook inwendig onderzoek/gynaecologisch onderzoek gedaan? Of een echo van de buik gemaakt? Dat zou helder kunnen maken of de buik 'gewoon' dik is, dan wel dat er toch iets bijzonders aan de hand is, bv. een vleesboom.

Overleg eventueel met je eigen arts of dat iets zou kunnen zijn.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

medisch