Bloedverlies

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

De laatste drie maanden verlies ik steeds bloed, ongeveer twee weken na het begin van de laatste menstruatie. Dit heb ik nooit eerder gehad. Heeft dit bloedverlies te maken met de ovulatie, of kan dit duiden op een vroege miskraam? Het bloedverlies duurt ongeveer drie dagen, maar ik heb verder geen klachten als buikpijn e.d. Ik heb dit nooit eerder gehad, hoe kan het dat dit nu opeens op komt zetten? Moet ik hiermee naar de huisarts, of is het iets onschuldigs?

Antwoord

Omdat het ongeveer twee weken na het begin van de menstruatie is, is het meest waarschijnlijk een ovulatiebloeding. Een vroege miskraam lijkt erg onwaarschijnlijk. Het is wel van belang of het bloedverlies aansluitend na gemeenschap plaatsvindt. Indien dit het geval is, is een bezoek aan de huisarts geindiceerd. Ook is het van belang wat uw leeftijd is. Als u jonger dan 30 jaar bent, is het meestal een onschuldige bloeding bij de eisprong. Bent u ouder en heeft u dit nooit gehad, dan wordt een bezoek aan de huisarts aangeraden.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

medisch