Ik mis de lichamelijke aantrekkingskracht

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Sinds negen weken heb ik verkering met een meisje van mijn eigen kerkgenootschap. We hebben elkaar gesproken op een bijeenkomst en zijn op een later moment een keertje samen weggeweest. We hebben kort daarop verkering gekregen. Het is een heel lief en betrouwbaar meisje en op geloofsgebied kunnen we goed met elkaar praten. Ook ziet ze er leuk en verzorgd uit. Maar ik heb een probleem: ik voel me ontzettend angstig en onzeker omdat ik me lichamelijk zo weinig tot haar aangetrokken voel. Ik vind haar wel aardig en gezellig maar ik ben niet verliefd op haar. Ik heb al eens eerder verkering gehad en toen was ik wel heel verliefd en voelde ik me lichamelijk erg aangetrokken tot haar. Ik had gehoopt dat de verliefdheid nu ik weer verkering heb vanzelf weer zou komen, maar dat gebeurt niet. Nogmaals, ik voel me hierdoor angstig en onzeker. Ik mis de lichamelijke aantrekkingskracht. Ik ben de 30 al gepasseerd dus de jaren gaan ondertussen ook tellen wat een relatie betreft. Wat moet ik doen? Hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vraag.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Negen weken duurt de verkering, dat is natuurlijk nog niet zo lang. Ik zou zeggen, geef uzelf rustig de tijd. Forceer niets, bespreek met haar wat u wél en wat u niet voelt. Wat betekent voor u “verkering hebben”, wat “verliefd zijn”?  Ik zeg wel eens vaker dat liefde als een teer plantje moet gaan groeien. Dat het daarbij voeding, licht en ruimte nodig heeft; hetgeen u elkaar kunt geven. Vergelijk niet te veel met uw vorige verkering. Iedere relatie heeft z’n eigen vreugdevolle dingen en verdrietige kanten. Probeer open te staan voor wat u háár te geven heeft: vraag uzelf af óf en hóé u haar gelukkig kunt maken. Liefde is voornamelijk geven. En als de ‘klik’ echt niet komt is het eerlijker om te stoppen!

Ik wens u sterkte, én heel veel geluk!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

relatietwijfelsverkering
1 reactie
Annah
Mag ik eraan toevoegen, zoals Marijke Rots en anderen ook in antwoord op andere vragen zeggen, dat verliefdheid de eerste keer het hevigst is.