Jeuk

drs. N. Wolswinkel / 6 reacties

Vraag

Ik heb sinds enkele weken constant een enorm irritante jeuk onder mijn voeten en soms in mijn handpalmen. Er is niks te zien aan mijn voeten, het komt ook niet doordat mijn voeten vies of nat zijn. Weet iemand hoe dit komt? Maar vooral wat ik er tegen kan doen, want het is soms niet uit te houden. Bedankt alvast!

Antwoord

Op deze vraag kan ik zo geen antwoord geven. Mijn advies: ga ermee naar de huisarts.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch
6 reacties
Samanthi
Mijn man heeft dit als een allergieverschijnsel, hij kan niet tegen bepaalde toevoegingen en hij heeft het heel erg gehad van ijzertabletten die hij kreeg voorgeschreven tegen bloedarmoede. Niets te zien aan handpalmen en voetzolen, maar een verschrikkelijke jeuk. Vooral als hij op een koude vloer stond was de jeuk aan zijn voeten nog erger. Gr. Samanthi.
Rianne1357
Ik heb het ook. wat het is??? mn handpalmen en rug? nooit gehad. zalfjes geprobeert niets helpt. t komt en gaat soms. maar t is grrrr met je eens. ik heb nu een verwijskaart vd dermotoloog. succes. mentol poeder wil wel eens wat helpen vn tegen de jeuk.
Rianne1357
Deze huisarts is trouwens altyd kort en gauw klaar met zn "antwoord" meestal kan hij er niets mee, ik begrijp best dat via email nou niet het middel is om dingen te constateren en een antwoord pasklaar te hebben, maar soms een tip zou wel fijn zijn of idee?
Omega
Misschien krijgt Dr. Wolswinkel wel de lastigste vragen ;-)
joelie
@Rianne1357
Hij geeft de beste tip die er is: naar de huisarts. Zulke vragen zijn onmogelijk via de mail te beantwoorden. Elk antwoord zou verkeerd zijn, omdat hij het niet daadwerkelijk gezien heeft en de verdere geschiedenis van deze persoon niet kent.
Rianne1357
met omega en joelie oneens, maar dat mag he?! groetj