Wanneer echt verliefd?

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Een rare vraag misschien, maar hoe kan je er nu achter komen of je echt verliefd bent? Ik heb eerder verkering gehad en dit is uitgegaan doordat ik eigenlijk niet echt gevoelens meer voor deze jongen had. Ik wil dit graag een volgende keer voorkomen en er zeker van zijn wat ik nu echt voel. Kan iemand mij misschien tips geven?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Nee, een rare vraag stel je zeker niet! Wel een vraag waar niet zo eenvoudig antwoord op te geven is. Want liefde is iets dat moet groeien.

Je hebt, wanneer je verliefdheid wordt, tijd nodig om te ontdekken of er liefde uit groeien kan. Verliefdheid is als zaad, liefde als een teer plantje dat zorg en aandacht nodig heeft om te kunnen groeien tot iets moois.

Je kunt vóóraf niet zeggen hoe je gevoelens kunt voorkomen, tenzij je je afsluit voor een nieuwe liefde. Wil je echter open staan voor verkering dan is het zeker goed om ‘naar jezelf te luisteren’, zoals dat tegenwoordig heet. Analyseer je gevoelens tegen de tijd dat het aan de orde is, niet voordat je ze gevoeld hebt!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid