Borstklierweefsel

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Als ik aan m’n borsten voel, lijkt het net alsof er in beiden een grote ronde schijf zit. En dan niet voorin dichtbij de tepel, maar meer waar de borst begint, vanaf de ribbenkast. Is dit erg? Of hoort het?

Antwoord

Wanneer het aan beide zijden hetzelfde aanvoelt, en er niet op één plek een andere verdikking zit, lijkt het me dat je gewoon je borstklierweefsel voelt. Asymmetrie tussen links en rechts, of anders aanvoelen op één plek is een reden om de dokter een keer te laten kijken.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

borst(en)