Vriend ging vreemd

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

In mijn relatie, nu een paar weken geleden, ben ik erachter gekomen dat mijn vriend, die ik volledig vertrouwde en waar ik erg veel steun aan had, uit ging met diverse meiden, dus ook relaties had met hen. Ik ben 20 en hij is 21. Het doet mij ontzettend veel pijn en hij heeft mij hierin erg beschadigd. Ik vind hem nog steeds leuk, maar ik heb er verstandig aan gedaan ondanks alles het uit te maken, omdat ik vertrouwen in een relatie heel erg belangrijk vind en ik dat niet meer in hem kan hebben. Ik voel me vol pijn en angst dat dit weer eens zal gebeuren. Het is zo pijnlijk als je dit overkomt. Zou een lid van het panel mij een paar tips willen geven voor de toekomst?

Antwoord

Lief meisje,

Natuurlijk heb je nu verdriet, want dat deze jongen er meer ‘liefjes’ op na houdt is ronduit stijlloos en beledigend. Goed, dat je de relatie met hem beëindigd hebt, want zo ‘leuk‘als je dacht dat hij was í­s hij dus ni­ét! Maar gelukkig... niet alle jongens zijn zo, hoor! Bovendien ben jij nu ook gewaarschuwd en kijk je een volgende keer ánders, minder naïef wellicht. Je kunt je ervaring van nu ook bespreekbaar maken als je weer een leuke jongen ontmoet, toch? Zit daar maar niet te veel over in, het komt wel goed met jou!

Voor nu: sterkte gewenst,

Marijke Rots