Grijze haren

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Volgens mij hebben grijze haren met je DNA te maken, maar als je veel zorgen hebt, krijg je dan wérkelijk eerder grijze haren?

Antwoord

Wat de grijze haren betreft: dat is deels zeker genetisch bepaald. Daarbij kunnen emotionele factoren allerlei processen in het lichaam beïnvloeden. Ik weet niet, en heb ook niet nagezocht, in hoeverre bewezen is dat zorgen, lees stress, sneller tot grijze haren leidt. Lijkt me eigenlijk ook niet zo belangrijk omdat je er weinig mee kunt. Je kunt het in ieder geval niet terugdraaien.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

harenmedisch