Bidden zoals Paulus

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Ik meet vaak mijn gebed aan het gebed van Paulus, vurig, lang en ernstig. Vaak heb ik maar een zin of een zucht, of woord. Dan is er altijd de aanvechting dat ik niet echt bid zoals hem, hoe moet ik hier mee omgaan?

Antwoord

Het gaat niet om lang en 'goed', maar om de zucht van het hart, oprechtheid dus. Wel moeten we ons onbarmhartig onder handen nemen, wanneer ons gebedsleven slordig of oppervlakkig is. Maar de oplossing ligt Boven. Zie Zacharia 12 vers 10! Ook Paulus wist niet hoe en wat hij bidden moest en had nodig die Geest der gebeden, zoals hij schrijft in Romeinen 8 vers 26 en 27.

Ds. W. Pieters