Als je net zwanger bent, kan het dan kwaad om de herhaalspuit tegen hepatitis B ...

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Als je net zwanger bent, kan het dan kwaad om de herhaalspuit tegen hepatitis B te halen?

Antwoord

Het betreft een geïnactiveerd virusvaccin en het zou voor de foetus geen kwaad kunnen. Echter, het wordt alleen aanbevolen als het strikt noodzakelijk is om de herhaalinjectie te geven. Wanneer het om een routinematige herhaling gaat, liever uitstellen. Ga je naar een hoogendemisch gebied of loop je door je werk veel risico op besmetting, dan overwegen om de vaccinatie door te laten gaan.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

medisch