(...) Een dag na ons dagje uit kreeg ik een sms dat hij een bepaalde onrust (soo...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds een paar weken heb ik contact met een jongen. We zijn een avond en een dagje uit geweest samen. Na dat dagje uit was ik ook helemaal verliefd op hem. Een dag na ons dagje uit kreeg ik een sms dat hij een bepaalde onrust (soort van bindingsangst) heeft nu we dichter tot elkaar komen. Dit komt voornamelijk door zijn vorige verkering. We hebben er samen over gepraat. Het mooie is dat we elkaar helemaal aanvoelen en bijzonder goed met elkaar overweg kunnen. Ik heb aangeboden om hem hierbij te helpen. Is het niet te snel om nu ons contact te verbreken hierdoor? Moet hij hiertegen gaan vechten en niet te snel toegeven? We kunnen elkaar toch ook de tijd gunnen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Misschien kun je tegen hem zeggen dat je het voorlopig nog graag even in de vriendschapssfeer wilt houden. Dan komt het niet meteen zo bedreigend en beklemmend op hem over. Het is echt jammer als hij om die reden meteen het contact weer verbreekt, want hoe zou hij dan ooit nog eens verkering willen krijgen? Moedig hem wel aan er gewoon op een ontspannen manier mee door te gaan. Zeg tegen hem dat het gewoon fijn is gezellig uit te gaan en over een en ander door te praten en dat er zo nog helemaal geen sprake is van verkering maar alleen van vriendschap. Hopelijk krijgt hij zo een beetje moed en overwint hij zijn ‘bindingsangst’.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering