Lessen doorspekt met de evolutietheorie

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik ben een scholiere uit havo 5. Omdat ik op een onchristelijke school zit, zijn alle boeken en lessen doorspekt met de evolutietheorie. Toen we het met geschiedenis over de tijd van jagers en verzamelaars hadden, vroeg ik me af of dat stuk van de geschiedenis volgens de evolutietheorie is, omdat Adam van God op het land moest werken. Niks geen verzamelen, want er was al gewoon landbouw, terwijl men volgens de boeken jaagde en verzamelde omdat men nog niet afwist van landbouw. Hoe zit dat?

Antwoord

Dag vragensteller,

Je conclusie is juist. Mooi dat je zo scherp leest. Een boek dat op basis van de evolutietheorie geschreven is, gaat daar dan ook helemaal van uit. Adam was iemand die heel wijs geweest is en heel veel gaven van God gekregen heeft. Hij zal ook best gejaagd hebben (na de zondeval) en hij heeft ook verzameld, maar dan op een andere manier dan die boeken ons willen doen geloven.

Hij verzamelde zijn landbouwproducten en hij moest ook weer iets met het geoogste graan doen, zodat hij het jaar daarop weer kon zaaien. Adam had van God de opdracht gekregen om de aarde te bouwen en te bewaren en daar heeft hij gehoor aan gegeven. Daar hoorde ook zeker de landbouw bij.

Ik hoop dat ik zo je vraag beantwoord heb, anders hoor ik wel weer van je.

Hartelijke groeten,
J. M. Strijbis

Lees meer artikelen over:

evolutietheorie