Wanneer geeft een man zich in een verkering? Ik heb een lieve vriend en toch ste...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Wanneer geeft een man zich in een verkering? Ik heb een lieve vriend en toch steeds het gevoel dat ik hem niet echt kan bereiken. Dit is een heel rotgevoel. Waarom is een man bang om zich te geven?

Antwoord

Beste meid,

Geef je lieve vriend de ruimte én de tijd. Als hij verliefd op je is kómt hij wel. Liefde moet kunnen groeien, en net zoals bij een plant heeft de liefde licht en lucht nodig (en af en toe een beetje water). Wees niet te krampachtig! Je maakt het voor jullie beiden moeilijk als je dingen vráágt die niet (of: nog niet) gegéven kunnen worden.

Vraag jezelf ook eens af wat je precies bedoelt met “hem bereiken” en “bang om zich te geven”: wát vraag je van hem dat hij niet kan geven? Is het mogelijk dat eerdere ervaringen van hem óf van jou een rol spelen?

Sterkte hoor, en geduld gewenst!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering