Afgevallen en niet meer ongesteld geweest

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje en wilde afvallen. Ik veranderde mijn eetgedrag en viel uiteindelijk 6 kilo af. Maar nu ben ik haast een jaar lang niet meer ongesteld geweest. Komt dit vanzelf weer terug en hoelang kan dat duren voordat ik weer ongesteld word?

Antwoord

Als je als meisje in korte tijd veel afvalt, blijft heel vaak de menstruatie ook weg. Het lijkt wel alsof het in de schepping zo is geregeld, dat wanneer een lichaam teveel afvalt het op deze manier tijdelijk ongeschikt gemaakt wordt voor een zwangerschap. Als er inderdaad te weinig eten zou zijn, dan is het natuurlijk ook heel moeilijk om een ongeboren kind negen maanden van jou te laten mee eten.

Je schrijft dat je in het verleden wel hebt gemenstrueerd. Nu dan hoef je je helemaal geen zorgen meer te maken. Wanneer je weer aankomt, zul je zien dat de menstruatie vanzelf weer terugkomt. Ik denk dat je iets te rigoureus hebt gelijnd.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

dieetmenstruatie