Hoe kan ik mijzelf, mijn huis en mijn gezin vrijbidden van zonden?

Ds. N. den Ouden / Geen reacties

Vraag

Hoe kan ik mijzelf, mijn huis en mijn gezin vrijbidden van zonden?

Antwoord

Er ligt in deze vraag al een hele veronderstelling opgesloten. Kennelijk bent u een ouder die zonden ziet bij uw man/vrouw/kinderen. U beseft ook dat ze verdreven worden door gebed. Inderdaad is dat het machtigste wapen. Christus zei, over de demonen die de zoon van een man bezet hadden: Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten. Over dat bidden zou ik willen zeggen:

-Het is een volhardend bidden. De verhoring is op Gods tijd. Hoelang heeft Monica niet gebeden om de bekering van Augustinus.

-Het is een bidden, zonder het van het gebed te verwachten, maar van Christus, die alle macht heeft in hemel en op aarde.

-Het is een bidden, terwijl tegelijkertijd het hart opmerkzaam is op openingen die de Heere geeft om soms dingen te zeggen en te doen.

U van harte wijsheid en kracht toegewenst!

Ds. N. den Ouden