Mijn vriend is in een vorige verkering vrij ver gegaan op seksueel gebied, gevin...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend is in een vorige verkering vrij ver gegaan op seksueel gebied, gevingerd en met de vinger in de vagina. Voor mij was dit heel erg moeilijk om te horen, een heel grote teleurstelling. Maar het allermoeilijkste is dat ik hierin begrip miste van mijn vriend voor wat dit met mijn gevoelens deed. Dat kon hij zich gewoon totaal niet voorstellen. Hij vond ook zelf niet echt dat dit zonde was voor God. Wel vond hij het zonde dat hij het in een zo vroeg stadium had gedaan, maar in een verloving kan je volgens hem niet in de Bijbel terug vinden dat dit zonde is. Ik vind het allermoeilijkste dat ik niet kan duidelijk maken aan hem wat dit met mij doet. Ik zou hem dit dolgraag willen vergeven, want ik weet dat God dit ook doet en wil. Maar het feit dat hij totaal niet begrijpt wat dit met mij doet vind ik heel erg moeilijk. Hij kan zich dat niet inleven. Hij wordt ook heel boos omdat hij zich dan vreselijk genomen voelt als ik dit aan hem oprecht wil uitleggen. Ik wil slechts dolgraag begrip van hem voor wat dit feit met mijn gevoelens doet. Hoe moet ik hier nu mee omgaan dat hij dit niet kan invoelen en begrijpen? Ik vind hem heel sympathiek en ik wil ook graag goed verder met hem, maar ik vind het ook belangrijk dat hij snapt en kan invoelen wat dit met mij doet.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Misschien wil je vriend zijn straatje zo schoon praten. Het positieve van dit verhaal is wel dat hij niet echt met haar naar bed is geweest. Ik denk dat je die positieve kant óók moet zien. Want stel dat hij wel met haar naar bed zou zijn geweest, dan zou je pas merken hoe erg dat is. Tegelijkertijd vind ik wel dat je vriend er begrip voor moet hebben dat het voor jou toch heel moeilijk is dat hij toch al zo intiem met haar is geweest. Wat jammer dat hij dat niet kan (of wil?) begrijpen. Uiteraard is het jammer dat je niet voor het eerst samen met elkaar verkering gekregen hebt. Het blijft altijd lastig als één van beiden al verkering heeft gehad en daarin best al wel ver is gegaan. Als je vriend het niet wil inzien, moet hij wel beseffen dat het dan toch een beetje tussen jullie in blijft staan.

Ik denk dat je daardoor ook het gevoel hebt dat hij als het ware nog steeds een beetje van die ander is. Dat is niet zo. Hij heeft nu voor jou gekozen. Laat je verkering niet ondersneeuwen door deze gebeurtenis want anders gaat het veel te veel gewicht in de schaal leggen.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk