Convenant PKN

Ds. W. van Weelden / Geen reacties

Vraag

Voor ds. Van Weelden. Het convenant wat u pas behandelde in uw antwoord is toch alleen plaatselijk geldig en niet, zoals u zegt, in de generale synode en landelijk? Daar is men onderworpen aan het geheel van de kerk (waar de bezwaarden toch erg op tegen zijn?)

Antwoord

Doordat het convenant door de generale synode van de PKN is geaccepteerd, is dit geldend voor alle gemeenten die het convenant onderschrijven en in hun beleidsplan hebben opgenomen. Dat bepaalt iedere gemeente dus zelf. Die gemeenten hebben het recht om zich binnen de PKN exclusief te binden aan de gereformeerde belijdenisgeschriften.

Zie verder de eerdere antwoorden van ds. van Weelden.