Wat mag er nou wel en wat mag er nou niet

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij hadden wat vragen rond verkering. Wat mag er nou wel en wat mag er nou niet als je verkering hebt? Wij hebben bijna 1,5 jaar verkering en zijn nog maar 15 en 16 jaar. Soms, als we samen zijn, moeten we gewoon tegen elkaar zeggen: nu stoppen, anders gaan we te ver! We weten allebei dat het niet goed is als we zoiets tegen elkaar moeten zeggen. We bidden er ook om of God ons wil helpen dat we niet te ver gaan. Wat kunnen we hier aan doen, om dit minder voor te laten komen? We houden veel van elkaar (hoe gek dat ook klinkt als je 15 en 16 bent) en we willen graag met elkaar verder. Kunt u ons helpen?

Antwoord

Jullie hebben dus gemerkt dat er tussen een zoen aan de ene kant en het hebben van gemeenschap aan de andere kant, een hele lange weg zit. Dat je naar elkaar verlangt, is echt niet verkeerd.

Uit je vraag begrijp ik dat je wel precies zou willen weten wat nu nog net wel mag en wat net niet meer. Daar is heel moeilijk antwoord op te geven. Bovendien kan dat voor ieder stel ook weer net even iets anders liggen. Wel is het zo dat wanneer de man met zijn penis bij het meisje naar binnen gaat, dat er dan ook echt gemeenschap plaatsvindt. Zie hiervoor ook eerdere vragen en antwoorden. Ga elkaar vooral niet uitkleden!! Als je dat eenmaal gaat doen, wordt het steeds moeilijker om niet nog verder te gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

grenzen