Mijn menstruaties zijn heel regelmatig, (om de 26, 27 dagen) maar wel erge pijnk...

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Mijn menstruaties zijn heel regelmatig, (om de 26, 27 dagen) maar wel erge pijnklachten; ben er vaak echt ziek van. Nu is het zo dat ik de laatste tijd ook steeds tussentijdse bloedingen heb en bij inspanningen zoals hard fietsen of hardlopen ga ik weer vloeien (oud en vers bloed) en krijg ook weer buikpijn. Ik voel me hier niet zo rustig over. Het is heel vervelend en dan vraag je je ook steeds af of dit wel normaal is. Kan iemand mij hierop antwoord geven?

Antwoord

Pijnklachten tijdens de menstruatie komen veel voor en zijn niet abnormaal. Er is wel wat aan te doen met pijnstillers of met andere methoden van medicatie. Tussentijds bloedverlies, anders dan enkele druppels bij de eisprong, is wel ongewoon. Er zijn meerdere oorzaken mogelijk welke ook nog in te delen zijn op waarschijnlijkheid naar leeftijd. Mijn advies in deze is, gezien de uitgebreidheid van mogelijkheden, om met dit verschijnsel naar de huisarts te gaan. De oplossing is soms heel eenvoudig, soms ook moeilijk te vinden.

Drs. P. C. Hildering

Tags in dit artikel:

medisch