(...) Moet ik teruggaan naar mijn ex-vriend? Ik voel nog steeds wat voor hem, ma...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 18 jaar. Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit en wat mij bezig houdt. Ik heb bijna twee jaar verkering met een jongen gehad, waar ik veel mee gedeeld heb. Wij bevredigden elkaar regelmatig. Mijn vriend was erop tegen, maar tijdens het knuffelen ben ik vaak te ver gegaan en deed hij automatisch ook mee. Ik weet dat hij er moeite mee had, maar hij durfde er niets van te zeggen denk ik. Tijdens onze verkeringstijd heb ik een drukke en moeilijke tijd gehad van een half jaar, ik heb hem toen vaak teleurgesteld, ook omdat hij toen veel voor mij heeft betekend, maar daar ben ik achter gekomen toen hij de verkering had uitgemaakt. Hij heeft vaak tegen mij gezegd dat ik de enige ben in zijn leven. Hij heeft vaak gezegd tijdens de verkeringstijd dat als de verkering uit zou gaan, hij geen andere verkering zou beginnen. Ook omdat wij samen elkaar hebben bevredigd en elkaar (half)naakt hebben gezien. Ik heb ongeveer drie maanden op hem gewacht in de hoop dat hij terug zou komen, ik durfde niet naar hem toe te gaan, ook omdat ik dacht dat hij alweer een andere vriendin had. Daarom ben ik een nieuwe relatie begonnen. Maar ik heb nu moeite met deze relatie, omdat ik niet de eerste voor hem ben die mij zou bevredigen. Ook ben ik erachter gekomen dat mijn ex-vriend nog geen vriendin heeft, maar ik kan hem moeilijk peilen of hij echt geen relatie meer wil omdat wij elkaar hebben bevredigd. Ook weet ik niet goed of hij nu nog van mij houdt, omdat hij in de relatie altijd heeft gezegd dat hij geen andere relatie zou beginnen. Ik weet wel diep in mijn hart dat hij van mij hield, maar ik vertrouwde mijn vriend niet altijd. Maar nu hij alleen is, heeft hij nog steeds geen vriendin, maar hij heeft wel vaak vrouwen achter hem aan, maar hij wil niks met hen. Ik kan heel goed met mijn nieuwe vriend, maar hij is niet hetzelfde als mijn ex. Ik verlang vaak terug naar hem. Niet dat mijn nieuwe vriend niet goed is, hij luistert en praat heel veel met mij, ook over belangrijke dingen. Maar vaak denk ik nog aan mijn verkeringstijd terug. Wat moet ik nu doen? Moet ik teruggaan naar mijn ex-vriend? Ik voel nog steeds wat voor hem, maar ook wel voor mijn nieuwe vriend. En als ik terug ga naar mijn oude vriend en hij wil geen verkering met mij? Moet ik daarom eerst naar mijn ex-vriend gaan en hem vragen of hij verder wil, of moet ik mijn verkering uitmaken en dan naar mijn ex-vriend gaan? En hoe moet ik mijn nieuwe vriend dit uitleggen? Ik doe hem pijn als hij erachter komt wat ik in mijn vorige verkering heb gedaan, maar ik doe hem ook pijn als ik de verkering uitmaak. En als ik door zou gaan met mijn nieuwe vriend, krijg ik later dan nog steeds last van dat ik meerdere mannen heb bevredigd? En wat vinden mannen ervan als ik ze vertel als ik al een andere jongen heb bevredigd? Ik zou het niet accepteren als een man dat wel bij een andere vrouw gedaan zou hebben. Dit zijn heel veel vragen, maar ik zit er wel mee. U mag ze ook wel verkort beantwoorden. Ik heb er ook met mijn vriendin over gehad, die heeft hetzelfde meegemaakt, maar haar vriend wil niet terug, en nu heeft ze er veel moeite mee.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je zit toch best wel in een moeilijk parket. Je zou wel met de eerste jongen verder willen, maar wilt toch deze jongen ook niet missen voor het geval de eerste niet meer zou willen. Eigenlijk ben je te snel naar de tweede gestapt, terwijl het met de eerste nog niet goed was afgerond. Daarom zit je nu zo in een spagaat, temeer daar je je nog helemaal niet los bent van je ex.

Het elkaar bevredigen vind ik toch weer wat anders dan het hebben van gemeenschap. Als je gemeenschap zou hebben gehad, zou je hebben ervaren dat dat pas echt heel ingrijpend is, veel ingrijpender dan wat je nu hebt gedaan.

Eigenlijk heb je gewoon even rust nodig. Je zou het eerlijk tegen de tweede jongen moeten zeggen hoe je er in staat. Denk je eens in als het andersom bij hem zo zou zijn, hoe zou je dan willen dat er met jou zou worden omgegaan? Dus zeg het eerlijk tegen je huidige vriend hoe je er in staat en dat je nu van alles even afstand wil nemen. Je houdt hem dan tenminste niet aan het lijntje. En als je zo afstand hebt genomen, kun je veel beter beoordelen tot wie je het meest voelt aangetrokken. En hopelijk kom je dan tot een juiste beslissing.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering