Wanneer ik mijn schouders beweeg, kraken alle botten in mijn schouders. Wanneer ...

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Wanneer ik mijn schouders beweeg, kraken alle botten in mijn schouders. Wanneer mijn vriend me stevig tegen hem aandrukt, kraken alle wervels in mijn rug! Wat is dit?

Antwoord

Alhoewel ik er nooit onderzoek naar heb gedaan, komt het kraken ten gevolge bewegen van de facetgewrichtgewrichtjes langs elkaar. Het lijkt me handig wanneer je een anatomisch plaatje van een wervel erbij pakt. Overigens kan het kraken geen kwaad.

Groeten, José de Jongh

Lees meer artikelen over:

medisch