Mag je op zondag werken?

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Mag je op zondag werken? Waar ligt de grens m.b.t. de zondagsrust?

Antwoord

Wanneer wel werken en wanneer niet werken op zondag? De vraag is of het werk dat op zondag gedaan moet worden ook echt noodzakelijk is. Daar is werk dat we hebben te doen b.v. in verzorging, wat door moet gaan. Maar er komen steeds meer situaties voor in onze tijd waarbij arbeid op zondag verreist wordt: b.v. in een winkel die het nodig vindt om op zondag open te zijn. Als christenen zullen we “nee” moeten zeggen tegen alle arbeid die echt niet nodig is.

Als de duivel zijn kans krijgt zal hij ons de rustdag die God bedoeld heeft als een oefening in de eeuwige rust, ontnemen en zijn alle dagen gelijk. In zijn dienst worden we voortdurend opgejaagd zo de eeuwige dood in. Laten wij ook vandaag de dag Gods dag heiligen tot eer van de Heere en tot heil voor onszelf en de naaste.

Met vriendelijke groet, ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

zondag