Is er ook een lijst met alle dingen die je tijdens een verkering besproken zou m...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is er ook een lijst met alle dingen die je tijdens een verkering besproken zou moeten hebben voordat je gaat trouwen?

Antwoord

Er is natuurlijk niet echt een officiële lijst van dingen die je in je verkeringstijd moet bespreken en waarbij je dan vervolgens de punten kunt afstrepen die besproken zijn. Bovendien gaan de gesprekken vaak ‘tussendoor’ en spelenderwijs. Als je je ergens op voorbereidt, dan ga je dingen bespreken hoe je dat zult gaan doen. Erg belangrijk is hoe je samen het geloof gaat beleven (bidden, bijbellezen, kerkgang, enzv.), de taakverdeling wat betreft werk binnenshuis, buitenshuis, inrichting van je huis, omgang met vrienden, zorgen voor elkaar, als er wel/geen kinderen komen, enzv. Alles wat je zo tegen zult gaan komen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering