Als ik mij ga douchen, ga ik daarvoor altijd nog naar de wc. Maar als ik onder d...

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Als ik mij ga douchen, ga ik daarvoor altijd nog naar de wc. Maar als ik onder de douche sta moet ik altijd nog. Dit kan ik niet meer ophouden, ook als ik mij afdroog kan ik het echt niet meer ophouden. Kan iemand mij adviezen geven hoe ik hier vanaf kan komen? Ik vind dit namelijk erg vervelend.

Antwoord

Beste vragensteller,

Wat je beschrijft komt zeer veel voor en kan als normaal worden beschouwd. Ik neem dan aan dat het om het plassen gaat. Een goede verklaring heb ik hiervoor niet gevonden. In de volksmond praat men over “water trekt water (urine) aan”. In het (zwem)bad moet men vaker, onder de douche moet men vaker. Op zich moet het wel mogelijk zijn om de urine op te houden. Maar dit kan wel als moeilijker ervaren worden dan in droge omstandigheden.

Groeten, José de Jongh

Lees meer artikelen over:

medisch