Bikini of tankini

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Is het vanuit bijbels perspectief gezien verantwoord om in een ‘nette' bikini of tankini te lopen op het strand? Of is dit te bloot?

Antwoord

Met een bikini of tankini op het strand lopen. Waar moeten wij als christenen een grens trekken? Op het strand lopen doe je meestal niet in je eentje. Was dat het geval zou ik op je vraag ja kunnen zeggen. Maar omdat we ons bewegen onder anderen zeg ik nee. Waarom? Omdat we altijd aanleiding geven aan anderen om ons als vrouw te willen begeren. Vooral gebeurd dat door onze zwemkleding of kleding die uitdagend is. Ik ben ervan overtuigd dat we dat moeten voorkomen. Ook in dat opzicht zullen wij eerbaar zijn in ook onze kleding wat niet betekent dat we ouderwets, of excentriek erbij lopen maar op een nette wijze. Kun je dan nog wel gaan zwemmen? Jawel, maar ook hierin hebben we onze plaatsen waar we dat doen hebben te zoeken.

Met vriendelijke groet, ds. A. J. Schalkoort

Tags in dit artikel:

zwemkleding