De overheid onderdanig zijn

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

In welke bijbelgedeelten staat nu eigenlijk omschreven dat je de overheid onderdanig moet zijn? En zijn er grenzen aan die gehoorzaamheid?

Antwoord

Het voornaamste gedeelte uit de Bijbel over de overheid is te vinden in Romeinen 13. Wanneer een overheid dingen van de burgers zou eisen die regelrecht tegen de Schrift ingaan, hebben we een grens bereikt. Dan geldt dat we Gode meer zullen gehoorzamen dan de mensen.

Ds. A. J. Schalkoort