Op zoek naar liedje: “De liefde is zo vol geduld"

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben op zoek naar het de muziek en de tekst van het lied, waarvan het refrein is: “De liefde is zo vol geduld. De waarheid wordt door haar vervuld. Alles gelooft zij, alles hoopt zij, zij is verdraagzaam, tot in eeuwigheid.” Wellicht staat het in een bundel, of is er koormuziek van.

Antwoord

Er zijn n.a.v. bovenstaande vraag diverse reacties bij ons binnengekomen. Zie hieronder. Dank voor de hulp.

Redactie Vragenrubriek

Reactie 1: Dat lied waar naar gevraagd wordt heet "Al sprak ik met een mensentong" en staat in de "gele zangbundel". Het is daarvan nr. 11. Die liedbundel is, met en zonder noten, te bestellen bij fam. van den Ende, tel. 0118-634341.

Reactie 2: Ik heb de tekst van een lied, waar dit refrein in voorkomt: "Al sprak ik met een mensentong, of dat ik met de engelen zong. Al had ik gaven van een profeet, die alles van de toekomst weet.

Refr 1: Maar 'k had de liefde niet, ik ware niets. Wat ik ook zei, niets baatte mij. Maar 'k had de liefde niet, ik ware niets. Wat ik ook zei, niets baatte mij.

Al was 't geloof volgroeid in mij, zodat de bergen gingen opzij. Al gaf ik op mijn levenspad, aan and're mensen wat ik had. Refr. 1

De liefde is lankmoedigheid, de liefd' is goedertierenheid. De liefde kent de afgunst niet, noch praal noch trots die zij ook ziet.

Refr 2. De liefde is, zo vol geduld. De waarheid wordt, in haar vervuld. Alles gelooft zij, en alles hoopt zij. Zij is verdraagzaam, tot in eeuwigheid.

Zij kwetst geen menselijk gevoel, en nooit zoekt zij zichzelf tot doel. Al wordt haar onrecht aangedaan, het kwade rekent zij niet aan. Refr. 2

Een kind ervaart slechts als een kind, dat door zijn vader wordt bemind. Eens zal de toekomst open staan, en Hij, de Liefde voor mij staan. Refr. 2

Lees meer artikelen over:

songtekst