(...) Hoe komt het dat mijn kaak knakt?

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Het gebeurt nogal eens wanneer ik eet of geeuw, dat mijn kaak een knakkend geluid maakt. Pijn doet het niet, maar het is wel een heel vervelend gehoor, dat niet alleen door mij, maar ook door mijn omstanders gehoord wordt. Mijn vraag is of dit kwaad kan? Hoe komt het dat mijn kaak knakt?
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zo van buiten is niet precies te zeggen waardoor dit komt. Sommige gewrichten, ook het kaakgewricht, kunnen een knakkende sensatie geven, zonder dat er iets bijzonders is. Zo voelen sommige mensen soms een knak in de knie of de elleboog, zonder klachten of functiebeperkingen. Het kan ook zijn dat de kaak uit de kaakkom dreigt te gaan, maar meestal geeft dat klachten van pijn of een soort gevoel dat de boel op slot zit.

Bij onzekerheid over een en ander is het goed de eigen huisarts een keer te laten kijken.

Drs. N. Wolswinkel
drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

medisch